o Duchu Św., Wpływ innych religii na moje życie

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Jan 16,7 Jezus potwierdza, �e Duch �wi�ty jest bosk� Osob�, m�wi�c o Nim „On”, a nie u�ywaj�c w stosunku do Niego zaimka bezosobowego.Jan 16,8 Duch �wi�ty przekonuje o grzechu.Mat. 28,19.20 Duch �wi�ty jest trzeci� Osob� B�stwa.Efez. 4,30 Duch �wi�ty mo�e by� zasmucony.1 Moj�. 6,3 Duch �wi�ty „zmaga” si� z nami, prowadz�c nas do tego, aby nasze uczynki by�y dobre.Rzym. 8,26 Duch �wi�ty wstawia si� za nami.Rzym. 8,27 Duch posiada rozum.Rzym. 8,16 Duch sk�ada �wiadectwo, �e jeste�my dzie�mi Bo�ymi.Gal. 5,22-26 Duch �wi�ty powoduje, �e w naszym �yciu wida� Jego owoc.Ezech. 36,26.27 Duch �wi�ty pracuje nad przekszta�ceniem naszego charakteru, daj�c nam nowe serce.1 Moj�. 1,2 Duch uczestniczy� razem z Ojcem i Synem w dziele stworzenia, uczestniczy r�wnie� w ponownym stworzeniu.Rzym. 8,11 Dzi�ki Jezusowi nie musimy obawia� si� �mierci, przez moc Ducha �wi�tego wzbudzi On sw�j wierny lud.Jan 16,13.14 Duch �wi�ty wprowadza nas we wszelk� prawd�.Jan 14,26 Duch �wi�ty jest nauczycielem od Boga.Mat. 12,31.32 Sta�e odrzucanie przekonywaj�cej, nawracaj�cej, pouczaj�cej mocy Ducha �wi�tego jest pope�nianiem wiecznego, nieprzebaczalnego grzechu.Rzym. 8,14 Gdy pozwolimy Duchowi �wi�temu kierowa� naszym �yciem, stajemy si� synami i c�rkami Boga.Najcz�ciej stawiane pytania dotycz�ce Ducha �wi�tego:Czego Biblia uczy na temat j�zyk�w?Poni�sze punkty powinny by� starannie przeanalizowane, zanim b�dziemy rozwa�a� temat daru j�zyk�w.1. W drugim rozdziale Dziej�w Apostolskich czytamy, �e j�zyki, kt�re aposto�owie otrzymali w darze, by�y rzeczywistymi j�zykami, s�u��cymi do prze�amania bariery j�zykowej w celu przekazania ewangelii i potwierdzenia prawdy DZ. AP. 2,4-8.2. S�owo glosolalia oznacza j�zyki (zob. OBJ. 14,6).3. W Dziejach Apostolskich znajduj� si� tylko trzy wzmianki na temat j�zyk�w DZ. AP. rozdz. 2.10.19. W ka�dym przypadku s� obecni ludzie z innych grup j�zykowych.a. W Dziejach Apostolskich rozdz. 2 czytamy o rzeczywistych j�zykach (w. 8.11).b. Korneliusz i jego domownicy po zaakceptowaniu i przyj�ciu Jezusa m�wili j�zykami DZ. AP. 10,46. Piotr by� �ydem, Korneliusz by� Grekiem. Korneliusz pos�ugiwa� si� j�zykiem, kt�ry rozumia� Piotr. To potwierdzi�o w umy�le Piotra rzeczywisto�� nawr�cenia Korneliusza (w DZ. AP. 11,17 znajdujemy potwierdzenie, �e by� to ten sam dar, kt�ry otrzymali uczniowie).4. Pawe� mia� problem z Ko�cio�em w Koryncie. Ko�ci� ten by� cz�sto zamieszany w spory i konflikty. W Koryncie Pawe� pr�bowa� kontrolowa� nadu�ywanie tego oryginalnego daru. Poda� co do tej sprawy nast�puj�ce wskaz�wki:a. tylko jedna osoba mo�e m�wi� w danym czasie 1 KOR. 14,27;b. zawsze powinien by� obecny t�umacz 1 KOR. 14,28;c. Najwy�ej dwie albo trzy osoby mog� m�wi� na jednym spotkaniu 1 KOR. 14,27;d. m�wca rozumie i kontroluje to, co zosta�o powiedziane 1 KOR. 14,32;e. B�g nie jest autorem zamieszania 1 KOR. 14,33.5. Zalecenia Paw�a dotyczy�y rozumnej komunikacji mi�dzy lud�mi 1 KOR. 14,9.19.6. Poniewa� Duch �wi�ty jakby przek�ada nasze modlitwy na j�zyk niebia�ski, wstawia si� za nami przed Bo�ym tronem, nie jest wi�c konieczne, aby�my m�wili j�zykami, kt�rych nie rozumiemy RZYM. 8,26.7. Skoro najwi�kszym darem, jaki B�g nam da�, jest nasz umys�, bardzo niebezpiecznie jest pozwoli� innym mocom go kontrolowa�. Umys� jest siedzib� inteligencji. Mo�emy czci� naszego Boga w �wiadomo�ci umys�u. Jakakolwiek forma kultu, kt�ra omija umys�, mo�e stanowi� emocjonaln� manipulacj� FILIP. 2,5.8. M�wienie j�zykami to tylko jeden z dar�w duchowych. Nie jest to oznaka nape�nienia Duchem �wi�tym — takim znakiem jest �wiadczenie DZ. AP. 1,6-8! Nie ka�dy otrzyma dar m�wienia j�zykami (rzeczywistymi j�zykami), aby g�osi� ewangeli�. Je�eli b�dzie to potrzebne do rozwijania Bo�ego dzie�a, wtedy On udzieli go 1 KOR. 12,6-11.18.29.[] [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anio102.xlx.pl