papeteria do e-maila, Photoshop

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
graika z okładki
poziom trudności:
60 min
Photoshop CS2
10
.psd StarterKit 01/2008 » www.psdmag.org
graika z okładki
papeteria do e-maila
ćwiczenia z teksturami
W poniższym tutorialu stworzymy dekoracyjną ilustrację w stylu fantasy, która może służyć jako papeteria w e-
mailu. Głównym celem tego ćwiczenia będzie nadanie prostej i płaskiej grafice przestrzennego modelunku za po-
mocą odpowiednio dobranych tekstur i światłocienia. Nauczymy się, jak w szybki i prosty sposób wypełnić jedno-
lite plamy barwne ozdobnymi ornamentami oraz jak nadać gładkim powierzchniom ciekawą fakturę graficzną.
zapisywanie zaznaczeń
BazÄ… dla naszej ilustracji jest graika przedstawiajÄ…ca
elfkÄ™
ze smo-
kiem. Przed przystąpieniem do nakładania na nią tekstur, zapisuje-
my jej poszczególne elementy. Zaznaczamy
Różdżką
(
Magic Wand Tool
)
wybraną płaszczyznę (np. ciało) i zachowujemy selekcję poprzez
Za-
znacz
>
Zapisz zaznaczenie...
(
Select
>
Save Selection...
). W ten sam spo-
sób zapisujemy pozostałe partie graiki, każdej z nich nadając inną na-
zwę. Tak zachowane zaznaczenia ułatwią nam kolejne etapy pracy.
powielanie warstwy z teksturÄ…
Nałożona w poprzednim kroku tekstura jest na stałe związana z ob-
szarem, w który została wklejona. Można ją dowolnie przesuwać,
jednak będzie widoczna tylko w ramach owalu. Żeby wypełnić całą jego
powierzchniÄ™ tym dekoracyjnym motywem, powielamy warstwÄ™ z tek-
sturÄ… za pomocÄ… [
Ctrl
]+[
J
]. Tak skopiowane warstwy zachowujÄ… te sa-
me właściwości, co warstwa wyjściowa – są widoczne tylko na jednym
obszarze. Powielone tekstury układamy obok siebie tak, by stworzyły or-
nament na całym owalu.
wklejanie tekstury
Kiedy wszystkie zaznaczenia są już zapisane, otwieramy przygoto-
waną wcześniej graikę z motywem roślinnym, zaznaczamy ją [
Ctrl
]+
[
A
] i kopiujemy [
Ctrl
]+[
C
]. TeksturÄ… tÄ… udekorujemy ciemny owal widocz-
ny za postaciÄ…. Na ilustracji z
elfkÄ…
klikamy opcjÄ™
Zaznacz
>
Wczytaj za-
znaczenie...
(
Select
>
Load Selection...
) i wybieramy zapisaną wcześniej
selekcję owalu. Używając skrótu [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
V
] wklejamy teksturÄ™
w zaznaczony obszar. Automatycznie tworzy siÄ™ nam nowa warstwa.
przekształcanie tekstury
Otwieramy nową teksturę, której użyjemy do ozdobienia ubrania po-
staci. Tak jak w kroku nr 2, zaznaczamy jÄ… [
Ctrl
]+[
A
], kopiujemy [
Ctrl
]+
[
C
] i wklejamy [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
V
] w zapisanÄ… na samym poczÄ…tku selek-
cję ubrania. Powstałą warstwę z teksturą możemy łatwo dopasować do
całości dzięki pomniejszaniu, powiększaniu, rozciąganiu i obracaniu za
pomocÄ… opcji
Edycja
>
Swobodnie przekształć
(
Edit
>
Free Transform
).
.psd StarterKit 01/2008 » www.psdmag.org
11
0
1
0
3
0
2
0
4
graika z okładki
0
5
rozjaśnianie tekstury
Kolejną teksturę nakładamy na włosy postaci. Robimy to w sposób
analogiczny do opisanego w kroku 2 i 4. Żeby wklejona tekstura nie
była zbyt intensywna i nie wybijała się na pierwszy plan, zmniejszamy
stopień
Krycia
(
Opacity
) warstwy. Tekstura staje się półprzezroczysta
i nie odwraca uwagi od reszty kompozycji. Za pomocÄ…
Gumki
(
Eraser
Tool
) o miękkiej końcówce możemy zacząć delikatnie modelować bryłę
włosów poprzez usuwanie tekstury z niektórych pasemek.
światło
Po naniesieniu cieni warto uwydatnić niektóre elementy ilustracji na-
kładając plamy jaśniejszych kolorów oraz bliki. Tak jak w przypadku
cieniowania, warstwy rozświetlające kompozycję powinny mieć niski
stopień
Krycia
(
Opacity
), żeby delikatnie łączyły się z teksturami i nie
wychodziły zbyt mocno na pierwszy plan. Jeśli uznamy, że jakiś blik jest
zbyt intensywny, możemy rozjaśnić go za pomocą
Gumki
(
Eraser Tool
).
0
6
barwa i nasycenie tekstury
Na tym etapie ozdabiamy teksturą postać małego smoka. Wklejamy
jÄ… na podobnej zasadzie, jak poprzednie tekstury z kroku 2 i 4. Jed-
nak po nałożeniu okazuje się, że barwa nowej warstwy za bardzo od-
biega od wyjściowego koloru smoka. Możemy łatwo dopasować odcień
nałożonej tekstury dzięki opcji
Obrazek
>
Dopasuj
>
Barwa/Nasycenie
(
Image
>
Adjustments
>
Hue/Saturation...
). Za pomocą suwaków reguluje-
my parametry kolorów całej warstwy.
subtelne przejście
Pozostaje nam jeszcze zlikwidowanie ostrego przejścia między do-
łem postaci, a niebieską płaszczyzną. W tym celu wykorzystujemy
teksturę składającą się z błękitnych plamek umieszczonych na przezro-
czystym tle (zaznaczonym jako szara kratka). Po zaznaczeniu i skopio-
waniu tej tekstury, będziemy mogli wkleić na naszą graikę same nie-
bieskie plamki, bez jakiegokolwiek tła. Poprzez ich umiejętne nałoże-
nie, uzyskamy delikatne przejście między spódnicą, a niebieską płasz-
czyznÄ….
0
7
cienie
Kiedy nakładanie tekstur jest już skończone, przystępujemy do mo-
delowania postaci. Mimo że graika została urozmaicona różnymi
fakturami i ornamentami, nadal pozostaje płaska. Dlatego tworzymy no-
wÄ… warstwÄ™ [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
N
], na której
Pędzlem
(
Brush Tool
) o mięk-
kiej końcówce i niskim stopniu
Krycia
(
Opacity
) rysujemy płynne cienie.
Warstwy z cieniami nie powinny być w 100% kryjące, żeby całkowicie nie
zasłaniały nałożonych wcześniej tekstur.
tekstura w tle
Na zakończenie pracy nad naszą ilustracją, urozmaicimy jednolicie
niebieskie tło wokół postaci. Podobnie jak w poprzednich krokach tu-
torialu, wczytujemy selekcję płaszczyzny, którą chcemy zmodyikować
poprzez
Zaznacz
>
Wczytaj zaznaczenie...
(
Select
>
Load Selection...
). Na-
około ciemnego owalu wklejamy w różnych miejscach teksturę imitują-
cą delikatne przetarcia. Wszystkie wstawione warstwy przekształcamy
używając skrótu [
Ctrl
]+[
T
], żeby nieco się od siebie różniły.
12
.psd StarterKit 01/2008 » www.psdmag.org
0
8
0
9
1
0
papeteria do e-maila
ćwiczenia z teksturami
podsumowanie
W ćwiczeniu tym nauczyliśmy się, jak wykorzystać ornamenty oraz
faktury tekstur do urozmaicenia prostej w formie graiki. Używając
nieskomplikowanych środków stworzyliśmy w pełni digitalną ilustrację
i wprowadziliśmy w niej subtelny modelunek. Tak przygotowaną dekora-
cyjną graikę możemy wykorzystać na przykład w projekcie papeterii do
e-maila w klimacie fantasy.
o autorze
Aleksandra Marchocka
Studiuje graikÄ™ projektowÄ… w Warszawie. Poza gra-
ikÄ… komputerowÄ…, zajmuje siÄ™ klasycznym rysun-
kiem i malarstwem. Sztuki plastyczne sÄ… jej naj-
większym zainteresowaniem oraz kierunkiem roz-
woju zawodowego. Bardzo pasjonuje siÄ™ sztukÄ… re-
klamy i plakatu.
Portfolio:
www.olamarchocka.com
13
1
1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anio102.xlx.pl