nr2 2008, programy diagnostyczne do pojazdów, Dacia, Dacia Logan

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KIOSK
(2/2008)
Dacia zmienia logo
Salon samochodowy w Genewie był dla rumuńskiej marki Dacia nie
tylko okazją do zaprezentowania nowego modelu hatchback o
nazwie Sandero, ale równieŜ do przedstawienia nowego logo marki.
Według wizji Dacii nowe logo ma odzwierciedlać przede
wszystkim nowoczesność i solidność rozumianą poprzez
prostotę. Z tego teŜ słyną właśnie między innymi wszystkie auta
tego producenta. Barwy pozostały niezmienione, tworzą je nadal
odcienie koloru niebieskiego i srebrnego. Kształt emblematu
zyskał nową, bardziej wyrazistą i zaokrągloną formę.
śycie Częstochowskie 2008/03/18
Kobiece auto roku
Szczęśliwa szóstka juŜ wybrana. Jury konkursu
Kobiecy Samochód roku „Twojego Stylu" po raz kolejny
przyznało swoje wyróŜnienia. Autem miejskim został
Hyundai i30, rodzinnym: Mitsubishi Outlander,
prestiŜowym: Audi A5, ekonomicznym: Dacia
Logan. W kategorii samochodów z fantazją nagrodę
zgarnął przebojowy fiat 500, a Smart F2 to zdaniem
jurorów odkrywczy pomysł roku.(...)"
Uznałyśmy, Ŝe to auto z dobrym stosunkiem
ceny do jakości. W sieci H&M pojawiły się
ubrania Stelli McCartney, Karla Lagerfelda,
Viktora&Rolfa. Niedrogie. I o to chodzi. Produkt
ekstra, choć nie spodziewasz się tego po raczej
przeciętnej marce. Dacia Logan w wygodnej
wersji kombi za niecałe 40 tysięcy daje
moŜliwość podróŜowania rodzinie, to najtańsze
7miejscowe auto na rynku!
Twój Styl 2008/03/01 oraz 2008/04/01
Mistrzowie taniej eksploatacji
W sumie wybrano najlepsze modele w następujących
segmentach (w nawiasie podano koszty eksploatacyjne
w eurocentach w przeliczeniu na kaŜdy przejechany
kilometr):
klasa mini: Smart Fortwo 1.0 Pure (24,5)
auta małe: Toyota Yaris 1.0 (27,2)
klasa kompakt: Dacia 1.5 dCi (30,2)
klasa średnia: Volvo S40 diesel (40,2)
klasa wyŜsza: Skoda Superb 1.9 TDI (45,9)
mini vany: Skoda Roomster 1.2 (30,7)
duŜe vany: Ford SMAX 2.0 TDCi (44,2)
terenowe: Łada Niva 1.7i na autogaz (34,1)
Tanio kupiony samochód wcale nie musi charakteryzować się niskimi
kosztami eksploatacyjnymi. Aby przekonać się, które nowe modele oferowane na
rynku w najmniejszym stopniu obciąŜą kieszeń właściciela, niemiecki serwis
branŜowy "Auto Zeitung" przeprowadził odpowiedni test. Na potrzeby badań
specjaliści z "Auto Zeitung" wzięli pod uwagę takie czynniki jak cena zakupu,
obciąŜenia podatkowe, ubezpieczenie, opłaty związane z serwisowaniem i
przeglądami technicznymi, jak równieŜ koszty paliwa i proces utraty
wartości pojazdu (przy załoŜeniu, Ŝe okres eksploatacji wynosi cztery
lata/60 000 km).
www.samar.pl 2008/03/04
KIOSK
(2/2008)
Sandero kompaktowy hatchback Dacii
Dacia Sandero to nowoczesne auto o atrakcyjnym designie, zarazem dynamicznym i
świadczącym o solidności. Przód wyróŜnia się nowoczesnymi, wyrazistymi światłami. Zderzak i
osłona chłodnicy doskonale wpisują się w linię nadwozia. Linia boku, przypominająca
odwróconą falę, wzmacnia wraŜenie solidności dzięki szerokim listwom bocznym (w zaleŜności
od wersji). Stylistyka tyłu podkreśla przestronność i solidność auta. Wnętrze cechuje się
widoczną jakością i atrakcyjnym wykończeniem. Nowa deska rozdzielcza jest
nowoczesna i funkcjonalna. Dacia Sandero jest wyposaŜona w silniki benzynowe (1,4 I 75
KM i 1,6 I 90 KM) i wysokopręŜne (1.5 dCi 70 KM i 1.5 dCi 85 KM), które sprawdziły się juŜ
w modelach Renault i przyczyniły do sukcesu samochodów Dacii. (…) Spora jest
równieŜ pojemność bagaŜnika, wynosząca 320 l, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę
cenę i kompaktowe wymiary samochodu! Składana tylna ławka, dzielona w układzie 1/3
2/3, w zaleŜności od wersji, stanowi niezwykle praktyczne rozwiązanie
umoŜliwiające zmianę konfiguracji wnętrza.
Euroflota 2008/03/01
Dacia Sandero na rynku
Sandero nowa jakość w ofercie marki Dacia
Cztery lata po wprowadzeniu na rynek modelu
Logan, oferta marki Dacia wzbogaciła się o model
Dacia Sandero. W 2008 roku Dacia oferuje
swoim klientom, w zaleŜności od rynku, pięć
modeli: Logan, Logan MCV, Sandero, Logan
Van i Logan Pickup. SprzedaŜ samochodów
marki Dacia charakteryzuje się ciągłą
tendencją wzrostową, przy czym wzrost ten w
samym 2007 roku wyniósł 17,2%. Dzięki
sukcesowi modelu Dacia Logan MCV, szczególnie
silny wzrost zanotowano w Europie Zachodniej
(+67,9%). Pięć nowoczesnych i solidnych modeli
oferowanych przez Dacię, jest zgodnych z
toŜsamością marki, która jest postrzegana jako
otwarta na potrzeby klientów (przestronne,
przystępne cenowo samochody) i pomysłowa.
Dzięki wprowadzeniu do sprzedaŜy modelu
Dacia Sandero, rok 2008 będzie rokiem o
strategicznym znaczeniu dla rozwoju marki
Dacia.
Podobnie jak inne samochody marki Dacia, Sandero zapewnia
bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet uŜytkowych. Dodatkowo na
większości rynków europejskich będzie objęty 3letnią gwarancją (lub do
100 tys. km). (…) Większość wersji jest wyposaŜona w precyzyjnie działające
wspomaganie układu kierowniczego, podnoszące bezpieczeństwo i zapewniające
przyjemność jazdy typową dla aut z segmentu B. Wersja podstawowa (bez
wspomagania) jest proponowana po bardzo atrakcyjnej cenie. (…) Wysokość
od tylnego siedzenia do dachu wynosi 878 mm, promień na wysokości kolan 145 mm, a
szerokość nad podłokietnikami 1425 mm, dzięki czemu na tylnych miejscach mogą się
wygodnie pomieścić 3 dorosłe osoby lub trzy foteliki dziecięce. Tylne miejsca są nie
tylko bardzo obszerne, ale i łatwo dostępne (tylne drzwi otwierają się pod
kątem 67°). (…) W projektowaniu Dacii Sandero wykorzystano uznane
doświadczenie grupy Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Dbając o
bezpieczeństwo czynne, szczególną uwagę poświęcono układowi hamulcowemu. (…)
Dacia Sandero moŜe być wyposaŜona w ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji
z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) oraz systemem
wspomagania nagłego hamowania, stanowiącym nowość w gamie Dacii. (…)
Dacia Sandero jest wyposaŜona w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.
www.samar.pl 2008/03/06
Głos Koszaliński 2008/03/13
KIOSK
(2/2008)
Sandero powalczy z kompaktami
Do tej pory najwaŜniejszymi zaletami samochodów
marki Dacia były przestronne wnętrze, duŜa
pojemność ładunkowa i solidna konstrukcja.
Konstruktorzy nowego auta oprócz tego, Ŝe i tym razem nie
przegapili tych cech, duŜo bardziej zadbali równieŜ o jego
zewnętrzny wizerunek. Dzięki nowoczesnej stylistyce
nadwozie Sandero nabrało atrakcyjnego wyglądu.
Podobnie zresztą jak jego wnętrze, gdzie w zaleŜności od
wersji poszczególne elementy mogą być lakierowane na róŜne
kolory (np. deska rozdzielcza) i pokryte róŜnymi materiałami.
Przy projektowaniu kabiny nie zapomniano oczywiście
o zasadach ergonomii i funkcjonalności.
Nadwozie Sandero zostało opracowane na płycie podłogowej
B0, takiej jak w modelu Logan. Jego zewnętrzne wymiary
plasują go na pograniczu wyrośniętych "maluchów" i
mniejszych kompaktów, ale pod względem
przestronności konkurenci z tej części rynku mu nie
zagraŜają. Przykładem moŜe być pojemność bagaŜnika,
która w Sandero wynosi aŜ 320 litrów, podczas gdy w
hatchbackach o podobnej długości nadwozia ich kufry
mieszczą ponad dwieście litrów. Skoro mowa o wymiarach
wart uwagi jest m.in. spory prześwit wynoszący 155
mm, umoŜliwiający jazdę nawet po małych
wertepach, jakich często nie brakuje na
nieutwardzonych drogach.
Super Express 2008/04/15
Zgrabne auto i niedrogie
Pokazany w Lipsku Sandero to pojazd dla osób o
mniej zasobnym portfelu. Za około 30 tys. zł lub
niewiele więcej dostaniemy auto, które z
powodzeniem będzie pełniło funkcje samochodu
rodzinnego. Sandero będzie produkowany w Rumunii i
zostanie objęty trzyletnią gwarancją lub do 100 tys. km.
Nadwozie nowej Dacii ma pięcioro drzwi (Logan czworo).
Sandero jest ładniejszy od poprzednika. Z przodu
dominują zachodzące głęboko na boki reflektory i
duŜy zderzak. Logo Dacii teŜ wydaje się większe. Linie
nadwozia Sandero są bardziej dynamiczne, więcej w
nich nowoczesnej stylizacji. (...) Wnętrze takŜe
wyróŜnia się na korzyść w porównaniu z Loganem.
Nowa deska wydaje się bardziej funkcjonalna i
wykonana z lepszych materiałów.
Gazeta Lubuska 2008/04/15
KIOSK
(2/2008)
Im taniej, tym lepiej
FSO Matiz to oferta z najniŜszej półki. Za 28,7 tys. zł kupimy
„golasa" wyposaŜonego jedynie w wycieraczkę, antenę,
immobilizer i składaną tylną kanapę. Matiz produkowany jest
przez FSO na licencji Daewoo Matiza. Mimo niskiej ceny nie
jest to najkorzystniejsza oferta na rynku.
Dacia Logan oferuje więcej za mniej. Auto
wykorzystuje podzespoły Renault (płytę podłogową i
niektóre silniki dzieli z najnowszym Clio, jest
przestronne (5 osób plus 510 litrów bagaŜu to dla
Dacii Ŝaden problem) i przyzwoicie wyposaŜone
(airbag kierowcy, ABS plus system wspomagający
hamowanie). Wszystko za 28 850 zł (wersja Access z
silnikiem benzynowym 1,4 75 KM). śadne inne tanie auto nie
oferuje tyle miejsca, tylu koni i takiego wyposaŜenia. W tej
kategorii Dacia jest bezkonkurencyjna.
Gazeta Wyborcza 2008/02/28
Dacia Logan pikap
Fabryka Dacii zaimponowała całemu Renault
Na razie sprzedaŜ Logana w wersji pikap rozpoczyna
się na rodzimym rynku rumuńskim. Najtańszy model
będzie kosztował 7250 euro. Wkrótce będzie znana
takŜe polska specyfikacja. Logan pikap kierowany
jest głównie do małych firm oraz klientów
indywidualnych potrzebujących samochodu, by
wyjechać na wypoczynek. Oferta silników
benzynowych i wysokopręŜnych Renault oraz układ
jezdny przejęty został od Logana MCV. Logan pikap to
praktyczny samochód, a przede wszystkim
moŜna odliczyć od niego cały VAT. Jego tylna
część ma ładowność 800 kg, długość 1,80 m, a w
kabinie za siedzeniami znajduje się schowek o
pojemności 300 litrów.
W zakładach Automobile Dacia SA, rumuńskiej filii Renault, połoŜonych na
północnym zachodzie Bukaresztu funkcjonalność jego japońskiego partnera Nissana
łączy się z kosztami produkcji na poziomie zakładów z Indii. Jak wiadomo, Ghosn
stawia na to przedsięwzięcie, a jego rezultaty wydają się obiecujące.
Dacia, która była spółką kontrolowaną przez rumuński rząd, zanim w 1999 r. Renault
zakupił 51 proc. udziałów, od 2003 r. stała się jego własnością w 99 proc. Dacia
przeciera nowe szlaki dla Renault i szybko stała się jednym z
najwaŜniejszych centrów generowania zysków tej korporacji.
Fabryka połoŜona w będącej miastem przemysłowym stolicy Rumunii
produkuje 60 aut marki Logan na godzinę, co czyni ją jedną z
największych montowni koncernu na świecie. Ustala się tam standardy dla
innych fabryk Renault: bardziej pracochłonne metody produkcji, powrót do
prostszych urządzeń, uŜywania maszyn niepierwszej młodości i ogólnie stosuje się
podejście „zrób to sam". Taki sposób produkcji zdobył sobie fanów pośród
menedŜerów Renault, którzy doszli do przekonania, Ŝe część ich fabryk we Francji i
innych krajach jest zbyt zautomatyzowana i zbyt nowoczesna.
(…) Krytycy naśmiewali się z tego projektu, a kiedy w 2004 r. Renault
zaprezentował pierwsze Logany, twierdzili, Ŝe sprzedaŜ tego typu tanich
aut przeznaczonych dla ubogich na całym świecie nie moŜe być
zyskownym przedsięwzięciem. Dacia jednak udowodniła, jak bardzo się
mylili.
Wyniki finansowe Dacii są więcej niŜ obiecujące. Przychód spółki w 2007 r.
osiągnął rekordowe 2 mld euro ok. 30 proc. więcej niŜ w 2006 r. i prawie tyle, co 2
proc. wynoszącego 106 mld euro PKB Rumunii. Tym samym zyski rumuńskiego
oddziału Renault stary się znaczącym czynnikiem przy kształtowaniu
końcowego wyniku finansowego koncernu. (…) Przedstawiciele spółki mówią,
Ŝe program Logan będzie w kolejnym roku pchał, a nie opóźniał, koncern Renault w
stronę osiągnięcia marŜy operacyjnej na poziomie 6 proc.
Auto Firmowe 2008/03/01
Dziennik 2008/02/26
KIOSK
(2/2008)
MoŜe nie jest urodziwa, ale za to praktyczna
Nowe wersje Dacii Logan
Wnętrze Dacii Logan MCV jest bez fajerwerków, ale za tę cenę niczego innego nie
moŜemy się spodziewać. JuŜ na pierwszy rzut oka widać, Ŝe do auta sporo
załadujemy. Dostęp do przestrzeni ładunkowej ułatwiają asymetryczne
drzwi o kącie otwarcia 180 stopni. Jest pakowna i tania. MoŜe słuŜyć jako
mała cięŜarówka, duŜe kombi lub samochód do przewozu siedmiu osób. Dacia MCV
to ciekawa propozycja dla small businessu.
Choć auto rodem z Rumunii, produkowane przy sporym udziale francuskiego Renault,
nie naleŜy moŜe do najpiękniejszych, to przecieŜ nie o to chodzi w tym segmencie
samochodów. Dacia MCV jest godna polecenia z innych powodów.
Najbardziej ciekawa jest wersja z homologacją cięŜarową.
Dzięki temu klient ma moŜliwość pełnego odpisania VATu zawartego w cenie auta
oraz odliczania tego podatku od paliwa wyjaśnia Ryszard Wróbel, zastępca szefa
działu sprzedaŜy firmy Vip Car z Opola.
W wersji cięŜarowej ładowność Logana to 615 kilogramów. (…) Próg
bagaŜnika znajduje się natomiast na wysokości 56 centymetrów. Dzięki
temu załadunek cięŜszych przedmiotów nie powinien stwarzać większego
problemu.
Samochód jest pięciodrzwiowy. W wersji cięŜarowej tylne drzwi otwierają się, ale
wejście przez nie blokują metalowe pałąki, które są częścią konstrukcji tworzącej
przestrzeń ładunkową. (…) Ciekawostką jest to, Ŝe bardzo prosto moŜemy z
cięŜarówki zrobić auto osobowe. Przy kupnie Logana klient dostaje tylne
fotele mówi Robert Wróbel. Jeśli skończył się nam leasing i nie
potrzebujemy juŜ auta cięŜarowego, wówczas moŜna zdemontować kratę
oddzielającą przestrzeń pasaŜerską od ładunkowej, zamontować kanapę i
mamy samochód osobowy. Zaletą Logana MCV jest równieŜ to, Ŝe występuje on
w wersji siedmioosobowej. Za standardową kanapą montowana jest kolejna,
dwuosobowa mówi Robert Wróbel. To ciekawa propozycja dla taksówkarzy.
(…) Samochód nie jest drogi. W wersji Ambiance z silnikiem benzynowym 1,6 (87
KM) kosztuje 33 566 zł netto. Z 68 konnym dieslem 1,5 37 418 zł. Natomiast w
droŜszej wersji Laureate za auto z silnikiem 1,6 (87 koni) zapłacić trzeba 35 123 zl,
1,6 (105 koni) 37172 zl, a z silnikiem wysokopręŜnym 1,5 (68 koni) 38 975 zł.
Nowa Trybuna Opolska 2008/01/29
Choć Logan pierwotnie był samochodem pomyślanym dla
tzw. krajów rozwijających się, szybko zdecydowano się
na jego sprzedaŜ takŜe w Europie Zachodniej. W samym
tylko zeszłym roku znalazło tu nabywców blisko 80 tys.
Loganów.
Prawdziwym hitem okazała się zaprezentowana w
2006 roku wersja MCV (kombi), która stanowiła
blisko 70 proc. ogółu sprzedanych Dacii.
O sukcesie Logana kombi najlepiej świadczy fakt,
Ŝe w Niemczech znalazło się blisko 14 tys.
chętnych na jego zakup więcej niŜ na Citroena
Berlingo i Fiata Doblo razem wziętych (13 tys.
aut).
(…) Ale plany Renault odnośnie rozwoju Dacii na
tym się nie kończą. Nie słabną spekulacje na temat
uruchomienia produkcji kompaktowego SUVa.
Samochód miałby bazować na technice
napędowej Nissana Qashqaia/nowego XTraila, a
podzespoły do jego wytwarzania mogłyby
pochodzić od koreańskiego partnera Renault
Samsunga, w którego zakładach juŜ niedługo
rozpocznie się seryjna produkcja Koleosa auta,
które ma stanąć do walki m.in. z VW Tiguanem
czy Toyotą RAV4.
Nieoficjalnie krąŜą informacje, Ŝe Dacia SUV
mogłaby ujrzeć światło dzienne na początku 2010
roku. Aby projekt miał szanse powodzenia, cena musi
być skalkulowana w taki sposób, by oferta była
korzystniejsza niŜ w przypadku konkurencji (np. Fiata
Sedici / Suzuki SX4). Jeśli firma zdecyduje się na
produkcję samochodu w jednej z „tańszych" fabryk (…),
a część podzespołów przypłynie z Korei, koszty Dacii
mogą okazać się duŜo niŜsze niŜ u rywali.
Auto Świat 2008/02/04
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anio102.xlx.pl