nr3 2008, programy diagnostyczne do pojazdów, Dacia, Dacia Logan

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KIOSK
(3/2008)
Na kaŜdą kieszeń
Czy da się kupić w Polsce nowy samochód nie droŜszy niŜ 30
tysięcy złotych? Okazuje się, Ŝe tak, a wybór nie jest wcale taki
mały. (…) ChociaŜ Polacy coraz chętniej kupują samochody z
wyŜszej półki, renomowanych marek i z bogatym
wyposaŜeniem, to jest jednak nadal spora grupa rodaków, która
ma ograniczony zasób gotówki, a chciałaby jeździć fabrycznie
nowym autem.
Po pierwsze, najtańszy samochód nie oznacza wcale, Ŝe musi
być najmniejszy. W naszym przedziale cenowym są dwa
samochody, które śmiało mogą nosić miano rodzinnych. To
dacia logan i najnowsze dziecko rumuńskiego producenta
sandero.
To auta, w których z powodzeniem moŜe podróŜować pięć
osób i jest teŜ miejsce na bagaŜ wyjaśnia Ryszard Wróbel,
zastępca szefa działu sprzedaŜy opolskiej firmy Vip Car Renault,
która sprzedaje teŜ dacie.
Nowa Trybuna Opolska 2008/07/29
Åšwiatowy sukces Logana
Cztery lata po rynkowym debiucie Grupa Renault sprzedała
na całym świecie ponad milion samochodów gamy Dacia
Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pickup oraz Sandero.
Grupa Renault, wprowadzajÄ…c w 2004 roku program modelu
Logan, wyprzedziła światowe rynki samochodowe. Program,
który powstał z myślą o gospodarkach o duŜym potencjale
rozwojowym, znacznie wzmocnił obecność Renault poza
Europą i umoŜliwił grupie wejście na nowe rynki, takie jak
Indie czy Iran. Pod koniec 2007 roku 35% sprzedaÅœy grupy
dokonywane było poza Europą, co stanowi wzrost z 22,8% w
2004 roku. W ciÄ…gu ostatnich czterech lat samochody
zbudowane na platformie Logana pojawiły się w 59 krajach.
Niektóre z tych krajów, szczególnie Rosja, Indie, Iran i
Brazylia, dysponują ogromnym potencjałem. Logan szybko
odniósł sukces poza pierwotnymi rynkami docelowymi. Za
jego ogromną popularnością na wszystkich rynkach, w tym na
dojrzałych rynkach zachodnioeuropejskich, stoi doskonały
stosunek wartości do ceny oraz pozycjonowanie jako jedna z
najtańszych opcji transportu. W bieŜącym roku Dacia zyskała
miano jednej z najlepiej sprzedajÄ…cych siÄ™ marek we Francji.
W Europie Zachodniej, gdzie na kaŜdy 1 000 mieszkańców
przypada 521 pojazdów, Dacia przewidziała potrzeby rynku i
jako pierwsza wprowadziła tanie pojazdy. Dacia to
inteligentne rozwiÄ…zanie dla ludzi poszukujÄ…cych nowego,
trwałego i przestronnego samochodu za jak najniŜszą cenę.
www.samar.pl 2008/06/11
KIOSK
(3/2008)
Hatchback z logo Dacii
Po trzech wersjach logana: MCV, van i pickup, koncern Dacia, a właściwie Renault,
wprowadza sandero. To duŜy pięciodrzwiowy hatchback, produkowany w rumuńskich
zakładach w Pitesti z solidną konstrukcją, przestronnym wnętrzem i duŜym
bagaŜnikiem. JuŜ w standardzie sandero ma ABS najnowszej generacji z
elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) oraz system wspomagania nagłego
hamowania (AFU).
Sandero jest bardzo pojemnym, kompaktowym hatchbackiem, zapewniajÄ…cym
komfortową podróŜ 5 osobom. Z tyłu moŜe się wygodnie pomieścić 3 dorosłych
pasaŜerów lub 3 foteliki dziecięce. Tylne drzwi otwierają się pod kątem 67 stopni.
Pojemność bagaŜnika, nominalnie o pojemności 320 l, po złoŜeniu tylnej kanapy,
wzrasta do 1200 l. Wnętrze wyróŜnia wysoka jakość i atrakcyjne wykończenie. Deska
rozdzielcza jest nowoczesna i funkcjonalna i juŜ na pierwszy rzut oka widać, Ŝe wiele
uwagi poświęcono teŜ ergonomii przełączników i czytelności wyświetlanych na niej
informacji. W zaleŜności od wersji jej poszczególne elementy mogą być lakierowane na
róŜne kolory i pokryte róŜnymi materiałami.
(…) W konstrukcji auta zastosowano blachy o wysokim współczynniku spręŜystości,
zapewniające lepszą wytrzymałość kabiny na odkształcenia, zwłaszcza w przypadku
zderzenia czołowego. Auto jest wyposaŜone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.
Przednie posiadają ograniczniki napięcia, zapewniające lepszą ochronę klatki
piersiowej z regulowaną wysokością, zapewniającą lepsze utrzymanie ciała podczas
zderzenia oraz pirotechniczne napinacze.
Gazeta Pomorska 2008/07/16
Auto zachwyca cenÄ…
Samochód nie musi się podobać kaŜdemu, ale jedno jest pewne: tańszego
nowego kompaktu na naszym rynku nie znajdziemy. Dacia konsekwentnie
kontynuuje proces poszerzania swojej oferty. Po modelach Logan, Logan MCV,
Logan Van i Logan Pickup wprowadza na rynek Sandero sporego 5
drzwiowego hatchbacka.
Produkowany w rumuńskich zakładach w Pitesti samochód posiada przestronne
wnętrze i solidną konstrukcję. Bezkonkurencyjna jest równieŜ pojemność
bagaŜnika, wynosząca 320 litrów, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę cenę i
kompaktowe wymiary samochodu. Składana tylna kanapa, dzielona w układzie
1/32/3, w zaleŜności od wersji, stanowi niezwykle praktyczne rozwiązanie
umoŜliwiające zmianę konfiguracji wnętrza. Po złoŜeniu oparć kanapy całkowita
pojemność bagaŜnika wzrasta do 1200 litrów. Podsumowując, Dacia Sandero jest
bardzo pojemnym, kompaktowym hatchbackiem, zapewniajÄ…cym komfortowÄ…
podróŜ pięciu osobom. Najnowszy produkt rumuńskiego koncernu, który powstał
dzięki Renault, zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet uŜytkowych.
MoŜna mieć go juŜ bowiem za niespełna 30 tysięcy złotych. O ile ceny Dacii
Sandero są typowe dla klasy małych samochodów, to duŜe wymiary wewnętrzne i
zewnętrzne plasują ją raczej wśród aut kompaktowych z wyŜszego segmentu.
Dodatkowo na większości rynków europejskich samochód jest objęty 3letnią
gwarancjÄ… (lub do 100 tys. km).
Nowa Trybuna Opolska 2008/08/12
KIOSK
(3/2008)
Tanio i dobrze
Stare porzekadło ludowe głosi, ze tanie wina są dobre, bo są dobre i tanie. Renault
poszło tym tropem i przygotowało Dacię Sandero. Dacia Sandero jest produktem
przeznaczonym dla odbiorców na niemal wszystkich kontynentach. Ale raczej nie dla
wielbicieli prędkości i luksusu, tylko dla zwykłego, szarego obywatela, chcącego jeździć
nowym samochodem z gwarancją i liczącego się z kosztami (…) Sandero jest
wykonane na tyle starannie, Ŝe nie moŜna się do niego przyczepić. (…) Dacię
stworzono głównie z myślą o albańskich asfaltach, polskich ulicach i brazylijskich
autostradach. Słowem, zawieszenie musi sobie poradzić z dziurą o głębokości 20 cm
lub z pięćdziesięcioma kilometrami nierówności. W Sandero zdecydowano się na nieco
mniej spręŜyste nastawy niŜ te w Loganie. Ale wciąŜ zachowano nieco zwiększony
prześwit. Hatchback jest zresztą krótszy od Logana i ma nieco mniejszy rozstaw osi,
choć wykorzystuje tę samą platformę podwoziową. Obie konstrukcje dzielą ze sobą aŜ
70 proc. podzespołów, które w większości zostały ukryte pod wcale zgrabną karoserią
(…) Nowa Dacia ma być propozycją przede wszystkim dla młodych rodzin. Ma wabić
ceną, funkcjonalnością i prostotą obsługi. Zapewne skuszą się na nie równieŜ ci, którzy
byli zainteresowani ofertą Dacii, ale nie bardzo odpowiadał im sedan lub
siedmiomiejscowe kombi. Przy maksymalnej cenie 36 000 zł za najbogatszą wersję
Laureate z silnikiem 1.6 jest to rozsÄ…dna alternatywa chociaÅœby dla importu uÅœywanych
kompaktów. W wielu przypadkach, podobnie jak i Logan, Sandero będzie pełnić rolę
kolejnego samochodu w rodzinie, chętnie wykorzystywanego np. w okolicach daczy,
gdzie spędza się urlop. U nas, to będzie taki Polonez XXI wieku. Ale lepiej wykonany i
tańszy w obsłudze.
Motor 2008/07/14
Prosta i praktyczna
Do salonów trafiła nowa Dacia, która w podstawowej wersji kosztuje 28 500 zł. Jednak zachęcająca cena to niejedyny atut Sandero. (…)
Pozytywne pierwsze wraŜenie potęgują lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki, które dostajemy w standardzie. A jak jest w środku?
Poprawnie. Jakość plastików zadowalająca. (…) JeŜeli tylko potrafimy zrezygnować z pewnych wygód, wtedy Dacia Sandero moŜe okazać się
uŜytecznym, praktycznym i sympatycznym autem. Przy cenach skalkulowanych na poziomie małych samochodów miejskich, jak Fiat Panda
czy Kia Picanto, kupując Dacię, dostajemy duŜo więcej auta (ponad cztery metry bieŜące). W dodatku jej bagaŜnik mieści 320l, a przy złoŜonej
kanapie nawet 1200l. Choć podstawowe wyposaŜenie jest skromne, to jednak przestronną, przyzwoicie wykonaną kabinę, komfortowe
zawieszenie i bezstresową trzyletnią eksploatację dostajemy w standardzie. A wszystko to w jednym z najtańszych aut dostępnych na rynku.
Gazeta Wyborcza 2008/08/14
KIOSK
(3/2008)
Cenna propozycja
Potrzebujesz taniego i przestronnego auta kup Sandero. Wnętrze Sandero skrojono
na miarę moŜliwości, ale to wcale nie oznacza, Ŝe po spartańsku. Całkiem niezłej
jakości wykładziny pokrywają nie tylko deskę rozdzielcza, ale i wewnętrzne
powierzchnie drzwi. (...) Dla siedzących z tyłu jest dość miejsca, Ŝeby mogli w miarę
wygodnie podróŜować, a trzeba przyznać, Ŝe mamy do czynienia z autem, którego
zewnętrzne wymiary plasują go na pograniczu wyrośniętych "maluchów" i mniejszych
kompaktów. Po podniesieniu tylnej pokrywy od razu widać, Ŝe pojemność bagaŜnika
to na pewno atut Sandero. RównieŜ przestronna jak przedział pasaŜerskobagaŜowy
jest komora silnika. To nie tylko ułatwia obsługę znajdujących się tam elementów, ale
teŜ ich ewentualną naprawę, a to nigdy nie jest bez znaczenia.
W sumie Sandero to Ŝadna namiastka, tylko jak najbardziej prawdziwe auto, które na
wielu rynkach, równieŜ i na naszym, moŜe z powodzeniem sprostać wymaganiom
niejednej rodziny. Sprawdzone silniki i 3letnia gwarancja ograniczona limitem do 100
000 km to kolejne atuty tego modelu, które na pewno nie umkną uwadze
potencjalnym klientom.
Super Express 2008/07/29
Sandero, Ole!
Największymi atutami sandero (tak zadziornie z hiszpańska nazwano nową dacię) jest
właśnie jego cena oraz ogólny zewnętrzny wygląd. Nieco drapieŜna sylwetka auta chyba
kaŜdemu przypada do gustu przypomina najlepsze światowe wzorce, a mimo to ma w
sobie coś oryginalnego, odróŜniającego od porównywalnych i popularnych na naszych
drogach renault clio (dacia naleÅœy zresztÄ… do tego francuskiego koncernu) czy opla corsy.
Wymiary sandero sÄ… zresztÄ… wypadkowÄ… aut tego pokroju, ale wybiegajÄ… o klasÄ™ wyÅœej.
BagaŜnik ma pojemność 320 litrów (bez składania tylnych siedzeń), szerokość auta (z
lusterkami) wynosi prawie 2 metry, szerokość kabiny z tyłu, wewnątrz przy siedzeniach to
dokładnie 142 centymetry, wysokość auta 153 centymetry. Sandero ma takŜe duŜy
prześwit i nie ma problemów z wjazdem na jakikolwiek krawęŜnik czy przejazd przez
nierówności naszych polskich dróg. To jednak matematyczne dane, a auto wzbudza
zainteresowanie po prostu swym wyglądem. Cyfry natomiast są szczególnie miłe i
zaskakujÄ…ce, gdy spojrzymy w cennik. Podstawowa wersja sandero kosztuje 28 500
złotych. Za model z najlepszym wyposaŜeniem i z mocniejszym silnikiem (na razie auto
oferowane jest tylko z dwoma jednostkami benzynowymi) trzeba zapłacić niecałe 36
tysięcy. Gdy do zabrzańskiego salonu firmy Dąbrowscy przywieziono pierwsze testowe
modele, od razu znaleźli się klienci chcący kupić auto na pniu... bez względu na kolor i
wyposaŜenie. (…) Samochód ma bardzo duŜo przestrzeni wewnątrz. Zarówno kierowca
jak i pasaŜerowie (takŜe ci z tyłu) mają duŜo miejsca zarówno nad głową, jak i na nogi.
Prowadzący ma moŜliwość idealnego dopasowania się fotel ma wszelkie moŜliwe
regulacje, a kierownicę moŜna przesuwać w dół i do góry. Hydrauliczne wspomaganie
układu kierowniczego doskonale pracuje przy większych prędkościach samochód od
około 80 km/h sunie jak po szynach. Wręcz idealnie do wysokości rąk dopasowany jest
drąŜek biegów. (…) Krótko zatem sandero to auto bardzo dobrze wyposaŜone i świetnie
wyglądające za relatywnie (w stosunku do innych podobnych samochodów) małe
pieniÄ…dze.
GÅ‚os Zabrza i Rudy ÅšlÄ…skiej 2008/07/31
KIOSK
(3/2008)
Nowoczesna, bezpieczna i drapieÅœna
Auto pojawi siÄ™ na rynku cztery lata po premierze pierwszej wersji modelu.
Ma charakteryzować się tymi samymi zaletami co poprzednik, czyli przede
wszystkim bardzo dobrym stosunkiem ceny do zalet uÅœytkowych oraz
ogromną przestronnością wnętrza, i nowym wyglądem zewnętrznym.
Dzięki zmianom to właśnie design zewnętrzny będzie nieco bardziej
nowoczesny. Konstruktorzy zaprojektowali znacznie większą osłonę
chłodnicy identyczna jak w Dacii Sandero stanowić ma tło dla nowego logo
marki. W zaleŜności od wersji moŜe być wykończona górną chromowaną
listwÄ…. Nowy jest takÅœe przedni zderzak, bardziej zintegrowany z nadwoziem.
Większe są równieŜ przednie światła, które zostały wykończone
karbonowymi obwódkami.
Zmieniony został takŜe tył Logana. Na klapie bagaŜnika pojawiła się
chromowana listwa, a jej linia rozciąga się na nowe tylne światła. Na
zderzaku znajdują się światła odblaskowe oraz ukryty pod specjalną klapką
hak holowniczy. (…) Nowa Dacia Logan jest bardzo atrakcyjna. W jej
wnętrzu znajdziemy nową deskę rozdzielczą, identyczną jak w Sandero. Jest
ona nowoczesna i funkcjonalna, a jej charakter podkreśla design paneli drzwi
z praktycznymi klamkami i eleganckim wykończeniem. Nieco bardziej
komfortowe ma być miejsce kierowcy dzięki regulacji ustawienia fotela i
regulacji wysokości kolumny kierownicy. Poprawiono równieŜ widoczność do
tyłu dzięki zastosowaniu środkowego zagłówka wsuwanego w oparcie oraz
duŜych lusterek zewnętrznych, pochodzących z Dacii Logan MCV.
DuŜe wymiary nowej Dacii Logan zapewniają ogromną przestronność kabiny.
W rzeczywistości wymiary tego modelu pretendują bardziej do segmentu M1,
gdyŜ jego długość całkowita została zwiększona do 4290 mm, a o 40 mm
dłuŜsze nadwozie o szerokości 1.74 m zapewnia niezwykle duŜo miejsca
wewnątrz kabiny. Właśnie przestrzeń w kabinie to jedna z waŜniejszych zalet nowej Dacii Logan. Dzięki szerokości nad
podłokietnikami 1428 mm oraz wysokości od siedzenia do sufitu 873 mm na tylnych miejscach mogą podróŜować 3 osoby o
wzroście przekraczającym 1,9 m. RównieŜ pojemność bagaŜnika (510 litrów) jest bezkonkurencyjna w tej klasie samochodów.
Dostęp do bagaŜnika ułatwia szeroka klapa, zaś jego kształt umoŜliwia łatwe przewoŜenie przedmiotów rozmaitych kształtów i
wielkości. (…) W aucie zastosowano w desce rozdzielczej strukturę plastra miodu, co zmniejsza siłę potencjalnego uderzenia w
kolana. Oprócz uŜytych materiałów takŜe konstrukcja deski rozdzielczej uwzględnia bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu w
części dolnej krzywizn odpowiadających krzywiznom piszczeli. Efektem jest równomierne rozprowadzenie obciąŜenia w razie
ewentualnego uderzenia. Kierowca i pasaŜer z przodu korzystają równieŜ z dodatkowego zabezpieczenia kończyn dolnych,
jakim jest specjalna wyściółka podłogowa. Wszystkie fotele nowej Dacii Logan są wyposaŜone w trzypunktowe pasy
bezpieczeństwa i zagłówki. W zaleŜności od wersji samochód moŜe mieć dwie poduszki powietrzne o regulowanym ciśnieniu
(kierowcy i pasaŜera z przodu), które zmniejsza się zaraz po ich rozwinięciu, co ogranicza siłę oddziałującą na pasaŜerów.
śycie Warszawy 2008/07/18
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anio102.xlx.pl