X


opiekunka dziecieca lato 2011 komentarz, OPIEKUNKA DZIECIĘCA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Komentarz
opiekunka dziecięca 513[01]
Czerwiec 2011
Strona
1
z
16
Komentarz
opiekunka dziecięca 513[01]
Czerwiec 2011
Strona
2
z
16
Komentarz
opiekunka dziecięca 513[01]
Czerwiec 2011
Strona
3
z
16
Komentarz
opiekunka dziecięca 513[01]
Czerwiec 2011
W pracy egzaminacyjnej podlegały ocenie:
I.
Tytuł.
II.
Założenia.
III.
Tygodniowy indywidualny plan pracy opiekuńczo – wychowawczej z Kamilem
zawierający:
a) działania opiekuńczo – wychowawcze stymulujące rozwój Kamila
w poszczególnych sferach psychomotorycznych, wynikające z analizy
informacji o chłopcu,
b) cele szczegółowe zaplanowanych działań opiekuńczo-wychowawczych,
c) przykłady zabaw i ćwiczeń oraz właściwych dla nich pomocy
dydaktycznych, dostosowanych do wieku, rozwoju i potrzeb chłopca
dostosowanych do poszczególnych działań,
d) potrzeby pielęgnacyjne Kamila.
IV.
Dobowy
harmonogram
zajęć
chłopca
wynikający
z
tygodniowego
indywidualnego planu pracy opiekuńczo-wychowawczej.
V.
Scenariusz zabawy kształtującej u chłopca nawyk systematycznego mycia
zębów.
VI.
Opis sposobu wykonania toalety jamy ustnej Kamila z uwzględnieniem
niezbędnych przyborów i środków.
VII.
Praca egzaminacyjna jako całość.
Strona
4
z
16
Komentarz
opiekunka dziecięca 513[01]
Czerwiec 2011
Ad I. Tytuł
Prawidłowo sformułowany tytuł pracy egzaminacyjnej powinien brzmieć:
Bardzo często zdający nie uwzględniali w tytule pracy egzaminacyjnej działań
pielęgnacyjno – wychowawczych.
Ad II. Założenia
W założeniach informacje powinny być pogrupowane według sfer rozwoju
psychomotorycznego dziecka, powinny zawierać dane dotyczące dziecka wynikające
z treści zadania i załączonej dokumentacji:
·
tryb życia,
·
motoryka – np. sprawnie biega, kopie i rzuca piłkę,
sprawność manualna – np. bazgrze kredką po papierze, nawleka korale,
·
·
mowa i myślenie – np. wypowiada ze zrozumieniem dwa słowa, słucha
krótkich piosenek, wierszy,
·
emocje i kontakty społeczne – np. negatywne emocje okazuje krzykiem
i płaczem, nawiązał bliską więź z opiekunami,
·
nawyki i przyzwyczajenia – np. posiłki zjada samodzielnie niewiele rozlewając
płynne potrawy,
·
potrzeby fizjologiczne – np. nie sygnalizuje potrzeb fizjologicznych, w nocy
korzysta z pieluchy jednorazowej,
·
stan zdrowia – np. alergia pokarmowa.
Strona
5
z
16
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anio102.xlx.pl





  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.