original-version-animacja-cyfrowych-twarzy ancytw, CAD(1)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]IDZ DO
Animacja cyfrowych twarzy
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Bill Fleming, Darris Dobbs
T³umaczenie: £ukasz Oberlan
ISBN: 83-7197-707-7
Tytu³ orygina³u:
Format: B5, stron: 376
Zawiera CD-ROM
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Ta jedyna w swoim rodzaju ksi¹¿ka jest przewodnikiem po najbardziej wymagaj¹cych
zagadnieniach, zwi¹zanych z animacj¹ cyfrowych twarzy. Znajdziesz w niej wszystko,
co tylko mo¿e byæ Ci potrzebne w pracy, polegaj¹cej na opracowywaniu twarzy postaci,
wyra¿aj¹cych prawdziwe emocje. Omawiane w ksi¹¿ce techniki nie ograniczaj¹ siê
jedynie do twarzy ludzkich; mo¿na je stosowaæ tak¿e podczas prac z modelami postaci
bajkowych, zwierzêcych i wszystkich innych, jakie tylko przyjd¹ Ci do g³owy.
Liczne przyk³ady i ilustracje (jest ich ponad 300!) wprowadz¹ Ciê w niesamowity,
wirtualny wiat.
Dziêki niej nie bêdziesz ju¿ niczego imitowaæ, staniesz siê prawdziwym twórc¹
cyfrowego ¿ycia!
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Przedmowa......................................................................................................7
Cz I Ludzka głowa ...............................................................................17
Rozdział 1. Anatomia głowy ..........................................................................19
Podstawowe elementy czaszki..............................................................................................19
Proporcje czaszki..................................................................................................................32
Podsumowanie......................................................................................................................35
Rozdział 2. Proporcje głowy...........................................................................37
Elementy twarzy...................................................................................................................44
Łuk brwiowy ...................................................................................................................................44
Oczy ................................................................................................................................................45
Nos ..................................................................................................................................................50
Koci policzkowe............................................................................................................................52
Usta..................................................................................................................................................54
Podbródek........................................................................................................................................63
Dolna szcz$ka..................................................................................................................................63
Ucho ................................................................................................................................................64
Podsumowanie......................................................................................................................68
Rozdział 3. Minie twarzy ............................................................................69
Mi!"nie twarzy......................................................................................................................69
Mi$nie szcz$kowe..........................................................................................................................70
Mi$nie wargowe ............................................................................................................................71
Mi$nie gałki ocznej........................................................................................................................76
Mi$nie czoła i szyi.........................................................................................................................77
Podsumowanie......................................................................................................................80
Cz II Wyraz twarzy .............................................................................93
Rozdział 4. Ekspresyjne twarze......................................................................95
Mimika twarzy pytaj$cej......................................................................................................95
Mimika twarzy orzekaj$cej...................................................................................................97
Mimika twarzy odpowiadaj$cej............................................................................................99
Elementy twarzy kształtuj$ce jej mimik!...........................................................................102
Usta, czyli podstawa......................................................................................................................102
Oczy jako modyfikator..................................................................................................................106
Brwi jako modyfikator ..................................................................................................................108
4
Animacja cyfrowych twarzy
Animacja mimiki twarzy.....................................................................................................110
Zasady animowania twarzy...........................................................................................................111
Podsumowanie....................................................................................................................113
Cz III Animacja................................................................................... 115
Rozdział 5. Synchronizacja głosu z ruchem warg.......................................... 117
Czym s$ fonemy.................................................................................................................118
Wizualna reprezentacja fonemów .................................................................................................121
Klasyfikacja fonemów...................................................................................................................124
Fonemy samogłoskowe.................................................................................................................129
Zasady animacji mowy.......................................................................................................130
Najpierw nagraj dialog..................................................................................................................131
Animuj fonemy stosownie do sposobu ich artykulacji .................................................................131
Niech głos nie wyprzedza ruchu warg ..........................................................................................133
Nie próbuj przedobrzy6.................................................................................................................133
Miej pod r$k7 lusterko...................................................................................................................133
Zasady istniej7 po to, by je łama6 .................................................................................................134
Przebieg procesu synchronizacji.........................................................................................135
Animacja ruchu warg postaci........................................................................................................135
Zasady opuszczania fonemów.......................................................................................................142
Podsumowanie....................................................................................................................146
Rozdział 6. Animacja z wykorzystaniem morfingu..................................... 147
Morfing do wielu celów......................................................................................................147
Morfing dzielony................................................................................................................149
Animacja szcz!ki z wykorzystaniem morfingu dzielonego....................................................150
Tworzenie biblioteki celów morfingu.................................................................................152
Tworzenie wyrazu twarzy za pomoc7 celów morfingu.................................................................152
Ł7czenie celów morfingu..............................................................................................................158
Tworzenie wizualnej reprezentacji fonemów na potrzeby morfingu dzielonego ......................159
Sze6 podstawowych pozycji j$zyka.............................................................................................159
Animacja twarzy z wykorzystaniem morfingu dzielonego..............................................162
Analiza ruchów szcz$ki.................................................................................................................163
Tworzenie uj$6 kluczowych w animacji morfingu dzielonego.....................................................163
Animacja mimiki twarzy...............................................................................................................165
Podsumowanie....................................................................................................................166
Rozdział 7. Synchronizacja głosu z ruchem warg w programie Magpie..... 167
Analiza "cie0ki d1wi!kowej w programie Magpie.............................................................168
Wczytywanie pliku d:wi$kowego.................................................................................................168
Praca z plikiem d:wi$kowym........................................................................................................169
Analiza "cie0ki d1wi!kowej — jak to si! robi....................................................................170
Analiza frazy „All right”...............................................................................................................172
Najwa0niejsze jest wyczucie czasu.....................................................................................175
Tworzenie testowego pliku AVI ...................................................................................................176
Kompensacja w czasie rzeczywistym ...........................................................................................176
Kompensacja z wykorzystaniem tabeli uj$6 .................................................................................177
Zmiana ustawienia ust.........................................................................................................178
Spis treci
5
Tworzenie własnych zestawów ustawie? ust i fonemów..............................................................178
Eksportowanie tabeli uj!4...................................................................................................182
Przyszło"4 programu Magpie..............................................................................................183
Podsumowanie....................................................................................................................183
Dodatki .................................................................................................. 185
Dodatek A Cele morfingu twarzy typowe dla ludzkich postaci .................. 187
Dodatek B Fonemy typowe dla twarzy ludzkiej postaci ............................. 213
Dodatek C Cele morfingu twarzy typowe dla postaci bajkowych.............. 231
Dodatek D Fonemy typowe dla twarzy postaci bajkowej........................... 255
Dodatek E Przykłady ekspresyjnych twarzy................................................ 261
Dodatek F Dla zabawy — przykłady ekspresyjnych twarzy
postaci bajkowych...................................................................... 343
Skorowidz .................................................................................................... 377
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Podobne
- Strona startowa
- oferta polisy mieszkanie, Gry, Gry Łatwe, poki, pokemony fire red, Pokemon - Fire Red Version (PL), Pegazus
- nr 14 full-version-a-moze-zmienisz-zdanie-sekrety-perswazyjnego-pisania zdanie, Rozwój osobisty, Michał Wawrzyniak-Poleca
- oryginal-autocad-automatyzacja-zadan-grafiki-za-pomoca-delphi a20del, CAD
- oryginal-archicad-7070-pl-krok-po-kroku archi7, CAD(1)
- oryginal-autocad-2007-pl-pierwsze-kroki a27pkp, CAD(1)
- oryginal-architektura-informacji-w-serwisach-internetowych archww, CAD(1)
- o zmjanie tablicy w Smoleńsku, tragedja Narodu polskiego powódz i 2010 10 kwietnia i inne tragedje
- ostatnibalgubernatora, wolsung magia wieku pary, Szybkostrzały (scenariusze)
- onex, robótki reczne
- opracowania zagadnienia ochrona pporazeniowa, Majsterkowanie
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- niewolnicy.xlx.pl