odp2004, Testy gimnazjalne, Matem-przyr, 2004

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KLUCZ ODPOWIEDZI I SCHEMAT PUNKTOWANIA ZADA
ARKUSZY GM-A1-042, GM-A4-042, GM-A5-042, GM-A6-042
WYPOCZYNEK
ZADANIA ZAMKNI
TE
Numer
zadania
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Odpowied
poprawna
A
C
B
C
B
A
B
B
D
B
C
C
B
A
C
C
D
B
C
C
B
C
A
D
D
ZADANIA OTWARTE
Uwagi ogólne:
Je
li w zadaniu przyznawane s
punkty za bezbł
dne obliczenia (wykonanie), to ucze
otrzymuje je tylko wtedy, gdy stosuje poprawn
metod
rozwi
zania.
Je
li ucze
mimo polecenia „zapisz obliczenia” nie przedstawił
adnych oblicze
, a napisał poprawn
odpowied
, to nie otrzymuje punktu za rozwi
zanie zadania.
Za ka
de poprawne i pełne rozwi
zanie przyznajemy maksymaln
liczb
punktów nale
nych za zadanie.
.
Numer
zadania
Przykład poprawnej odpowiedzi
Zasady przyznawania punktów
26
CO
2
+ H
2
O
H
2
CO
3
zapisanie substratów
1 p.
zapisanie produktu
1 p.
27
100% – (10% + 15% + 25% + 20%) = 100% – 70% = 30%
obliczenie, jaki procent stanowi
uczniowie
opowiadaj
cy si
za pobytem nad jeziorem
1 p.
x
– liczba ankietowanych uczniów
30% = 0,3
0,3 ·
x
= 90
x
= 300 – liczba ankietowanych uczniów
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
liczby
z danego jej procentu
1 p.
bezbł
dne wykonanie rachunków
1 p.
28
20% = 0,2
0,2 · 360
= 72
znalezienie miary k
ta
rodkowego
1 p.
29
Przyl
dek Rozewie – 54
50'N
Szczyt Opołonek – 49
00'N
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
rozci
gło
ci południkowej w stopniach
1 p.
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
rozci
gło
ci południkowej w kilometrach
1 p.
Strona 1 z 3
obliczenie ró
nicy w stopniach:
54
50' – 49
00' = 5
50'
rozci
gło
ci południkowej w kilometrach
przeliczenie ró
nicy w stopniach na km:
5 · 111,1 km + 50 · 1,85 km = 648,08 km
bezbł
dne wykonanie rachunków
1 p.
30
x
- długo
mostu
zapisanie równania
1 p.
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
długo
ci mostu
1 p.
1
x
+
3
1
x
=
x
150 +
6
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
szeroko
ci rzeki
1 p.
x
= 300
bezbł
dne wykonanie rachunków
1 p.
1
· 300 = 50 (m) – szeroko
rzeki
31
A – skrzek
B – kijanka
nazwanie ka
dego z etapów rozwoju
aby
po
1 p.
32
np. posiada ogon, oddycha skrzelami
wymienienie ka
dej cechy kijanki
po
1 p.
33
warto
ładunku przepływaj
cego
w ci
gu godziny w kulombach:
q = 8,1 A · 3600 s = 29160 C
czas, po jakim wyczerpie si
bateria:
29160 C : 0,3 A = 97200 s
97200 s = 27 h
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
ładunku
1 p.
Ładunek, jaki przepłynie w ci
gu godziny wynosi 29160 C.
Bateria wyczerpie si
po 27 h u
ywania tej latarki.
Strona 2 z 3
6
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
czasu
1 p.
bezbł
dne wykonanie rachunków
1 p.
34
H
2
+ 5
2
= 13
2
H = 12
V
s
- obj
to
sto
ka (foremki)
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
wysoko
ci sto
ka
1 p.
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
obj
to
ci sto
ka (foremki)
1 p.
1
·
p
·5
2
·12 = 100
p
V
s
=
3
zastosowanie poprawnej metody obliczenia
obj
to
ci walca (wiaderka)
1 p.
V
w
- obj
to
walca
V
w
=
p
·10
2
·36 = 3600
p
V – obj
to
sze
ciu foremek
V = 6 · 100
p
= 600
p
zastosowanie poprawnej metody obliczenia,
jak
cz
wiaderka wypełnił piasek z sze
ciu
foremek
1 p.
p
3600
=
1
p
6
bezbł
dne wykonanie rachunków
1 p.
1
wiaderka.
Dziecko wypełniło piaskiem
6
Strona 3 z 3
600
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anio102.xlx.pl