okladka-cd, E-boki ★

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
warsztaty
poziom trudności:
25 min
Photoshop CS2
30
.psd StarterKit 04/2007 » www.psdmag.org
warsztaty
30
.psd StarterKit 04/2007 » www.psdmag.org
warsztaty
cd book
jak stworzyć swój własny projekt okładki
Wszyscy kupujemy płyty CD: muzyczne, z kursami językowymi, czy też z grami komputerowymi. Okładka nie za-
wsze trafia w nasz gust, rażąc przesytem lub brakiem pomysłowości projektanta. Używając gradientu, zaznacze-
nia selektywnego, skalowania oraz kilku filtrów przygotujemy intrygującą okładkę z efektami trójwymiarowymi.
budujemy mur z daszkiem
Otwieramy nowy dokument 12x12cm (300dpi). Dodajemy nową war-
stwę [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
N
] i na niej rysujemy prostokąt 70x40 px narzę-
dziem
Prostokątne zaznaczenie
(
Rectangular Marquee Tool
). Gradien-
tem Liniowym [
G
] wypełniamy go od koloru tła RGB: 248;198;171 do ko-
loru narzędzia RGB: 108;46;22. Wybieramy też
Wypukłość
(
Bevel and
Emboss
) z opcjami
Inner Bevel
,
Smooth
,
Depth
: 240,
Size
: 8. Powielamy
warstwę i przesuwamy w bok, tworząc przerwę imitująca fugę – tak wy-
pełniamy cały wiersz. Warstwę z daszkiem nazywamy
roof
i wypełniamy
gradientem szarym lub
Copper.
druty kolczaste
Tworzymy je bazując na narzędziu
Linie
(
Line Tool
) w kolorze srebr-
nym. Rysujemy na całą szerokość linie poziome: białą i srebrną odro-
binę niżej. Teraz rysujemy linię pionową o długości 5px. Obracamy ją
[
Ctrl
]+[
T
], wpisując w okienku na górze wartość obrotu 30 stopni. Po-
wielamy warstwę i przesuwamy w bok – czynność tę powtarzamy sześć
razy. Kombinacją [
Ctrl
]+[
J
] kopiujemy warstwę z linią i obracamy o war-
tość 60 stopni. Przesuwamy na początek, a jej kopię na koniec grupy
ukośnych linii. W efekcie powielania otrzymamy drut kolczasty.
tworzymy przejście
Na nowej warstwie tworzymy
Własny Kszałt
(
Custom Shape Tool
)
(przypominający plamę), który znajdziemy na palecie
Narzędzia
. Na
górze pojawi się parametr
Kształt
(
Shape
) i strzałka prowadząca do go-
towych kształtów. Wiedza ta przyda się nam w fazie końcowej projektu.
Powielamy warstwę [
Ctrl
]+[
J
], zmniejszamy [
Ctrl
]+[
T
] i przesuwamy
w bok. Przytrzymując [
Ctrl
] klikamy myszką na naszej warstwie, wywo-
łujemy zaznaczenie utworzonego kształtu. Na warstwach z pustakami
klikamy [
Delete
]. W ten sposób wycinamy fragment muru.
zmiana barw
Kolory mogą nie być realistyczne, ale możemy
Usunąć Kolor
(
Desaturate
) na warstwie
roof
i ponownie pomalować [
Ctrl
]+[
U
]. Za-
znaczamy w otwartym okienku opcje
Koloruj
(
Colorize
). Ustawiamy war-
tości
Barwa
(
Hue
) na +182,
Nasycenie
(
Saturation
) na +3 i
Jasność
(
Lightness
) na -14.
.psd StarterKit 04/2007 » www.psdmag.org
31
0
1
0
3
0
2
0
4
warsztaty
0
5
aranżacja nieba
Rysujemy prostokąt
Prostokątne zaznaczenie
(
Rectangular Marqu-
ee Tool
) i wypełniamy go kolorem RGB: 6;38;95.
Filtr
>
Dodaj Szum
(
Filter
>
Add Noise
) z zaznaczonymi parametrami
Siła
(
Amount
) 16 pkt,
Gauss
(
Gaussian
),
monochromatyczny
(
Monochromatic
). Dodajemy
Własny Kształt
(
Custom Shape Tool
) gwiazdkę w kolorze RGB: 247;193; 7,
losowo zmieniając rozmiary kolejnych jej kopii. Warto także dodać księ-
życ.
tropem uciekiniera
Dodajemy warstwę [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
N
] i tworzymy
Własny kształt
(
Custom Shape Tool
) – ślady ludzkiej stopy (patrz krok 2). Lewą
i prawą stopę wypełniamy kolorem RGB: 235;235;235, drugą parę kolo-
rem RGB: 160;160;160 i ostatnią parę kolorem RGB: 118;118;118. Dodaje-
my światła relektorów padające z wież strażniczych. Rysujemy prosto-
kąt o znacznej wysokości, zwężamy górę
Edycja
>
Ścieżka transformacj
i>
Perspektywa
(
Edit
>
Transform Path>Perspective
), powstały trójkąt obra-
camy o parę stopni i częściowo wysuwamy poza obszar roboczy.
0
6
schodzimy na ziemię
Tworzymy nową warstwę [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
N
] nazywamy ją
ground
,
a na niej prostokąt o wypełnieniu
Gradientowym Liniowym
(
Gradient
Linear
) od koloru tła RGB: 42;19;6 do koloru narzędzia RGB: 110;53;14.
Warstwę umieszczamy na stosie jako drugą od dołu. Dodajemy nową
warstwę [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
N
], tworzymy prostokąt, wypełniamy go kolo-
rem RGB: 232;232;232 i umieszczamy ją jako trzecią od dołu.
realizm muru i świateł
Nad warstwą z murem możemy nałożyć warstwę-zdjęcie (
da-
mage.jpg
). Dodatkowo zmieniamy tryb wyświetlania na
Nakład-
ka
(
Overlay
). Na dolnym końcu trójkąta z kroku 8 dorysowujemy elip-
sę na oddzielnej warstwie. Obu elementom nadajemy
Przezroczystość
(
Opacity
) odpowiednio 30% i 60%. Mamy światło. Należy jeszcze z klawi-
szem [
Ctrl
] kliknąć warstwę z elipsą i na warstwie z trójkątem wcisnąć
[
Delete
]. Pozbyliśmy się części wspólnej tych dwóch obiektów. Drugie
światło można skierować na napisy.
0
7
dodanie trawnika
Trawę dodajemy w miejscu dziury w murze, przywołując
Zazna-
czenie
>
Załaduj selekcję
(
Selesction
>
Load Selection
) i zaznacza-
jąc kształt. Na nowej warstwie wypełniamy obszar
Wiadrem z farbą
(
Paint Bucket Tool
) kolorem RGB: 9;77;20.
Filtr
>
Szum
>
Dodaj Szum
(
Filter
>
Noise
>
Add Noise
) z zaznaczonymi opcjami
Siła
(
Amount
): 15,
Gauss
(
Gaussian
) oraz
Monochromatyczny
(
Monochromatic
).
efekty tekstowe
Pozostało sporo wolnej przestrzeni, ale musimy przecież nadać tytuł
płyty i zespołu muzycznego, dla którego projektujemy okładkę. Na-
rzędziem
Tekst
(
Tekst Tool
) nanosimy tekst w dowolnym kolorze, ja uży-
łem koloru RGB: 235;231;0 i RGB: 255;255;255. Przygotowujemy tekst
do dalszych modyikacji, zamieniamy na krzywe
Warstwa
>
Rasteryzuj
>
Tekst
(
Layer
>
Rasterize
>
Type
). Klikamy na warstwę i przytrzymując kla-
wisz [
Ctrl
] lub funkcją
Zaznaczanie
>
Modyikacja
>
Zmniejsz
zmniejsza-
my go.
32
.psd StarterKit 04/2007 » www.psdmag.org
0
8
0
9
1
0
CD Book
jak stworzyć swój własny projekt okładki
G-media
Grupa użytkowników oprogramowania Adobe
w Polsce zaprasza na spotkania i forum.
Adobe Creative Suite User Group in Poland
www.g-media.pl/aug
graiti
Wykonamy je na murze. Jest to doskonałe miejsce na nazwę albu-
mu. Tworzymy napis wybierając
Tekst
(
Text Tool
), przygotowujemy
do modyikacji
Warstwa
>
Rasteryzuj
>
Tekst
(
Layer
>
Rasterize
>
Type
).
Prawym przyciskiem klikamy na warstwie i wybieramy
Opcje wyświetla-
nia
(
Blending options
). Zachęcam do eksperymentowania w zakresie do-
boru parametrów i ich wartości powyższej funkcji.
AGENCJA TEMATY
• najwyższej jakości druk wielkoformatowy
• kompleksowe usługi reklamowe
• litery przestrzenne
• graika ploterowa
• grawerowanie
• kasetony
• pomysł projekt realizacja montaż
www.tematy.com.pl
CFSTUDIO.PL
Specjalizujemy się w projektowaniu stron
Internetowych, począwszy od niewielkich
wizytówek przeznaczonych dla małych irm
poprzez portale, kończąc na zaawansowanych
rozwiązaniach e-commerce. Zapraszamy do
współpracy.
www.cfstudio.pl
obwódka
Dodajmy obwódkę o zaokrąglonych rogach na nowej warstwie –
Za-
okrąglony Prostokąt
(
Rounded Rectangular Tool
). Wykonujemy zna-
ną już procedurę
Warstwa
>
Rasteryzuj
>
Tekst
(
Layer
>
Rasterize
>
Type
),
klikamy na warstwie z wciśniętym klawiszem [
Ctrl
]. Usuwamy zazna-
czenie [
Delete
] i odwracamy zaznaczenie skrótem [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
I
].
Odwrócone zaznaczenie wypełniamy kolorem RGB: 37;37;37. Na koniec
można pokryć mur gradientem RGB: 37;16;4 do RGB: 161;72;9 w trybie
Overlay
i
Opacity
(
Przezroczystości
) 40%.
CopyMAX System
Istnieje na rynku od 2001 roku. Oferta Firmy
obejmuje: druk solventowy wielkoformatowy
na papierze, folii, banerze, siatce mesh
i innych mediach do druku z roli, produkcję
reklam zewnętrznych, druk UV bezpośrednio
na materiałach płaskich takich jak: PCV,
Plexi, Aluminium, blacha, drewno inne. Firma
posiada 6 własnych ploterów renomowanych
irm: Durst, Yeti, Oce, Rolad oraz Seiko.
www.copymax.pl
MEDIA FORM
• Sesje fotograiczne - również wyjazdowe.
• Plansze reklamowe, wystawowe (full kolor/
zdjęcie naklejane i laminowane maszynowo)
• Systemy prezentacyjne typu roll-up
Rzetelnie, Terminowo i Kompetentnie
Obsługujemy cały kraj
Wtarto wiedzieć, że monitory używają przestrzeni kolorów RGB. Drukar-
nie zaś korzystają z CMYK lub PANTONE. Dobrze wpoić sobie nawyk kon-
wersji plików na CMYK. Wybieramy
Obrazek
>
Tryb
>
Kolor
CMYK
(
Image
>
Mode
>
CMYK Color
). Rozdzielczość do druku to co najmniej 300 dpi.
Trzeba też uwzględnić spady, czyli przestrzenie wokół projektu do od-
cięcia – co najmniej 3mm z każdej strony. Pomogą nam linie pomocni-
cze, które ustawiamy w odległości 3mm od każdej krawędzi. [
Ctrl
]+[
T
]
pozwoli dopasować rozmiar obrazka do wyznaczonych w ten sposób
nowych krawędzi.
Rok założenia 1995
www.mediaform.pl
GRAFIKA IDENTYFIKACJA
WIZUALNA POLIGRAFIA
Budujemy i realizujemy pojedyncze lub
zintegrowane produkcje marketingowe,
umacniając ich pozycje na rynku i kształtując
silny, pozytywny obraz.
www.sagana.com.pl
o autorze
Łukasz Dudek
Studiuje na Politechnice Łódzkiej na specjalności:
graika i multimedia. Graika komputerowa jest je-
go pasją od kilku lat, szczególne miejsce na liście
zainteresowań zajmuje webdesign, DTP, modelo-
wanie 3D. W wolnych chwilach zajmuje się także
amatorsko fotograią, rysunkiem, malarstwem.
WARSZAWSKA SZKOŁA
FOTOGRAFII
Jedna z najstarszych i największych pry-
watnych szkół fotograicznych w Polsce.
Proponujemy:
• 2 letnie studium fotograii
• 1 roczne studium fotoreportażu
• 4 miesięczne intensywne kursy fotograii
• wieczorowe i weekendowe warsztaty
z komputerowej obróbki obrazu
(Photoshop CS2)
33
www.wsfoto.art.pl
prenumerata PRO
1
1
1
2
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anio102.xlx.pl